تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/18 - 23:20
کد خبر: 469602

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

نسبت به رشته‌های علوم‌انسانی بی‌توجه هستیم /جزئیات وام‌های دانشجویی اعلام شد

نسبت به رشته‌های علوم‌انسانی بی‌توجه هستیم /جزئیات وام‌های دانشجویی اعلام شد

موضوعات مورد مرور امروز شامل معاون آموزشی وزیر علوم: ۴۰ درصدِ رشته‌هایی که هیچ آیندۀ شغلی ندارد از دفترچۀ انتخاب رشته کنکور حذف می‌شودو کارت ورود به جلسه پنجاهمین دوره آزمون دستیاری منتشر شدو جزئیات وام‌های دانشجویی اعلام شد و دیگر موارد مشابه که در ادامه به بررسی آنهامی پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعات مورد مرور امروز شامل معاون آموزشی وزیر علوم: ۴۰ درصدِ رشته‌هایی که هیچ آیندۀ شغلی ندارد از دفترچۀ انتخاب رشته کنکور حذف می‌شودو کارت ورود به جلسه پنجاهمین دوره آزمون دستیاری منتشر شدو  جزئیات وام‌های دانشجویی اعلام شد و دیگر موارد مشابه که در ادامه به بررسی آنهامی پردازیم.

 جزئیات وام‌های دانشجویی اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه‌ای جزئیات اعطای وام‌های ضروری و ودیعه مسکن و همچنین مبالغ وام‌های تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن، مازاد شهریه دانشجویان تحت پوشش نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را اعلام کرد.

براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، سامانه یکپارچه صندوق رفاه به نشانی https://refah.swf.ir از روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای دانشجویان واجد شرایط متقاضی دریافت وام ضروری و ودیعه مسکن فعال خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

کارت ورود به جلسه پنجاهمین دوره آزمون دستیاری منتشر شد

 دکتر محمدمهدی نوروزشمسی افزود: پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی تعیین شده به عنوان محل آزمون برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۴۱ نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند که ۴۶ درصد داوطلبان مرد و ۵۴ درصد داوطلبان زن هستند.

نوروزشمسی یادآور شد: کارت ورود به جلسه آزمون از صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)

معاون آموزشی وزیر علوم: ۴۰ درصدِ رشته‌هایی که هیچ آیندۀ شغلی ندارد از دفترچۀ انتخاب رشته کنکور حذف می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص رشته هایی که آینده شغلی بسیار مبهم رو به رو هستند و هم‌چنین نسبت به نیاز دولت و کشور به رشته ها به حذف بخش زیادی از رشته های غیر کاربردی اشاره کرد.(جزئیات بیشتر)

سامانه کاریابی دانشگاه تهران به زودی رونمایی می شود

فرشته امین در نشست خبری که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، جزییات برگزاری نمایشگاه کار را تشریح کرد و گفت: نمایشگاه کار رویدادی است که هر ساله در دانشگاه های معتبر دنیا به صورت روتین برگزار می شود. در این نمایشگاه رویایی کارجو و کارفرما در محیط حرفه ای را شاهد خواهیم بود؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که دانشجویان و فارغ التحصیلان و کارجویان بتوانند تعامل مستقیم و بدون واسطه با کارفرمایان داشته باشند و از فرصت های شغلی، کارآموزی و حمایت های سازمان ها بهره مند شود.(جزئیات بیشتر)

آزمون پذیرش دستیار فلوشیپ پزشکی ۲۵ خرداد برگزار می شود

 آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ از سوی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

جزئیات و نحوه دریافت وجوه مختلف هنگام ثبت‌نام دانش‌اموزان/ فقط برای این موارد پول بدهید

مقررات مالی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح زیر اعلام شد:

۱- به استناد ماده ۱۳۳ آیین‌نامه اجرایی مدارس، در مدارس دولتی اخذ هرگونه وجه به‌استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی و هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان‌ها، خارج از ضوابط این آیین‌نامه، توسط مدیران مدارس ممنوع است. دریافت یا اعطای کمک‌های داوطلبانه مردمی در خارج از فصل ثبت‌نام مدرسه، بلامانع است.(جزئیات بیشتر)

صحرایی: از تربیت معلم غفلت کردیم

 همایش معلم هادی تربیت؛ با تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران عصر دوشنبه در شهرک آزمایش تهران برگزار شد.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به گرامیداشت روز معلم با گرامیداشت هفته معلم گفت: مأموریت انسان سازی و آینده سازی معلم ارزشمند است. آموزش و پرورش در هر کشوری سیمای آینده آن کشور است هر تصویری که قرار است از آینده ایران داشته باشیم نیازمند آموزش و پرورش قدرت مند هستیم. آموزش و پرورش شهر کشور کارخانه آدم سازی آن کشور است.(جزئیات بیشتر)

زمان برگزاری انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی

 مهدی بادپا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشگاه ها هر ساله، در بستر سامانه جامع نشریات دانشجویی به صورت برخط و مطابق با شیوه نامه برگزاری انتخابات، برگزار می شود.

وی افزود: در انتخابات مذکور، بیش از ۵۰ دانشگاه در سامانه، فرایند انتخابات را آغاز و تاکنون ۴۰ دانشگاه انتخابات را به پایان رسانده اند.

بادپا ادامه داد: در بین این دانشگاه های شرکت کننده در این انتخابات، علاوه بر دانشگاه های دولتی، دانشگاه های فرهنگیان و پیام نور نیز حضور دارند.(جزئیات بیشتر)

یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان

 یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۳۶۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۴۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی و مدرسان رسمی دانشگاه ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار معادل ۳۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی، مدرسان رسمی دانشگاه و ۳۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. اعضای هیئت علمی، مدرسان رسمی دانشگاه و دانشجویان سراسر کشور در صورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند از هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.(جزئیات بیشتر)

انتظار ۱۲ ساله فرهنگیان برای واگذاری سهام پایان یافت

 امین‌الله سالاری عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص واگذاری سهام شرکت‌های این موسسه در قالب مگاپروژه ارزش مالکانه به اعضای صندوق گفت: واگذاری سهام انتظاری بود که فرهنگیان عضو موسسه حدود ۱۲ سال برای تحقق آن لحظه شماری می‌کردند، بنابراین اعطای سهام می‌تواند یکی از مبارک‌ترین اتفاقاتی باشد که در تاریخ صندوق رخ داده‌است.

عضو هیات امنای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه سهامدار شدن فرهنگیان مالکیت‌شان را بر دارایی خود مسجل می‌کند افزود: بازنشستگان عزیز می‌توانند با مدیریت این سهام در بازار سرمایه، به سودآوری بیشتری دست پیدا کنند.(جزئیات بیشتر)

شیطنت دانش‌آموزان حادثه آفرید

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از مصدومیت جزئی پنج دانش‌آموز دختر در اثر آزاد شدن ضامن کپسول آتش‌نشانی در یکی از مدارس دخترانه کلانشهر اراک خبر داد.(جزئیات بیشتر)

کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌ شود

 احمد نادری با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: نکته مهم این طرح این بود که میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می‌‎شود و به این ترتیب میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امیدواریم طبق ضوابط آئین نامه داخلی مجلس، این طرح طی دو هفته آینده در صحن مجلس مصوب کنیم تا این مصوبه به کنکور ۱۴۰۳ برسد.(جزئیات بیشتر)

وزیر علوم: فرهنگ آفرینی یکی از کارکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است

 محمد علی زلفی گل عصر دوشنبه آئین تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در کشور به فرهنگ نوآفرینی و نیازآفرینی نیاز داریم ولی فرهنگ آفرینی یکی از کارکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می‌تواند باشد و باید فرهنگی ایجاد شود که زمینه وحدت حوزه و دانشگاه مهیا شود.

وزیر علوم افزود: مدیرانی که برای پیشرفت حوزه مسئولیت خود عمل می‌کنند باید مطمئن باشند که خداوند زحمات آنان را جبران می‌کند.

وی بیان کرد: خیّر بودن فقط استفاده از امکانات مادی برای رفاه و آسایش دیگران نیست که گاهی می‌توان با لبخند و ایجاد شادی در دیگران کار خیری کرد و مدیر اگر کار دیگران را با برخورد شایسته انجام دهد کار با برکتی است.(جزئیات بیشتر)

دومین جلسه اتاق فکر دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد

دومین جلسه اتاق فکر دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و تعدادی از مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان برگزیده طرح‌های اجرا شده این اداره کل در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه که با هدف ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و ارائه راهکار‌های چگونگی هرچه بهتر برگزار کردن طرح‌های سال ۱۴۰۲ برگزار شده است، مصوب شد تا از ظرفیت افراد مستعد شرکت‌کننده در طرح‌های سال گذشته استفاده شود.(جزئیات بیشتر)

صحرایی: ورزش نشاط و امید را در مدارس محقق می‌کند

رضا مراد صحرایی گفت: مدرسه نقطه کانونی تحول است و همه باید به این موضوع توجه کنیم و برای ایفای نقش درست مدرسه، باید فضای ورزشی خوب هم ایجاد شود.

وی اضافه کرد: پارسال اقدامات خوبی در این راستا انجام شد داشتن مدرسه‌ای با ویژگی خوب باید تعریف و معنا شود تا مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین به کانون فعالیت‌های اجتماعی محله تبدیل شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: جامعه نیاز به امید و نشاط دارد و یکی از بهترین موارد در این راستا ورزش است و یکی از جا‌هایی که کار فرایندی برای انجام ورزش در آن شکل می‌گیرد، کلاس درس است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top